KrF Kristelig Folkeparti

Landskonferanse 2015

Velkommen til KrFs landskonferanse 2015

(19.12.2014 10:00)

Meld deg på KrFs landskonferanse 2015. Melder du deg på før 19. desember, får du 200,- i rabatt.

Soldater
Uttalelse fra KrFs sentralstyre:

KrF vil ha strengere regelverk for eksport av krigsmateriell

(17.12.2014 15:21)

Norsk våpenindustri selger krigsmateriell til diktaturer som bruker norskproduserte varer til å undertrykke og bryte menneskerettigheter. Det er uholdbart at en fredsnasjon som Norge selger våpen til land som så tydelig undertrykker mennesker.

Erik Lunde.JPG

Handlingsplan mot uønskede svangerskap og aborter i Oslo

(17.12.2014 15:07)

Etter initiativ fra KrF kommer Oslo kommune for første gang til å vedta en plan for å få ned tallet på uønskede svangerskap og aborter. - For oss er dette et sentralt menneskeverdspørsmål, derfor er det gledelig at bystyret nå innfrir, sier Erik Lunde.

Bjørg Tysdal Moe_2.jpg

Tysdal Moe tar ikke gjenvalg

(17.12.2014 13:42)

Etter 4 år som nestleder i KrF, sender varaordfører Bjørg Tysdal Moe stafettpinnen videre og stiller ikke til gjenvalg til KrFs sentralstyre.

Knut Arild Hareide på talerstolen

Enstemmig Storting for 1 prosent bistand

(09.12.2014 11:30)

- For andre år på rad vil et enstemmig Storting stemme for at 1 prosent av brutto nasjonalinntekt skal gå til bistand. I tillegg forplikter vi oss til å ta imot 500 flere kvoteflyktninger i 2015. Jeg er glad for at Norge med dette bidrar til å hjelpe mennesker i nød i en situasjon hvor vi opplever flere store humanitære kriser i verden, sier KrFs partileder Knut Arild Hareide.

Hareide_2013

Enighet om løsning for lengeværende asylbarn

(05.12.2014 20:41)

Det er nå enighet om det nye regelverket for lengeværende asylbarn. Den nye forskriften vil være en liberalisering i forhold til dagens regelverk. -Vi er trygge på at intensjonen om bedre ivaretakelse av hensynet til de lengeværende barnas beste er ivaretatt, sier Knut Arild Hareide.