KrF Kristelig Folkeparti

Line Henriette Hjemdal

KrF og Venstre krever økt Syria-hjelp

(04.07.2014 12:00)

– Vi står overfor den største flyktningkatastrofen siden krigen. For KrF er det viktig at Norge tar sin del av ansvaret for menneskene som er på flukt, sier KrFs Line Henriette Hjemdal.

Line Henriette Hjemdal

Vil fjerne behandlingskø for unge psykisk syke

(01.07.2014 10:17)

– Vi må ta psykiske lidelser på alvor. Har du først fått høre at her trenger du hjelp, skal du få det med en gang, sier KrFs Line Henriette Hjemdal.

Hans Olav Syversen

Tragisk at kidnapping og drap blir hyllet av Hamas

(30.06.2014 23:00)

- Kidnappingen og drapet av de tre israelske tenåringene er ikke bare en menneskelig tragedie, det kan også sprenge den nye palestinske regjeringen og rive grunnen bort under nye forsøk på å få til en fredsløsning, sier KrFs Hans Olav Syversen i en kommentar til at de tre israelske ungdommene er funnet drept nær Hebron.

Anders Tyvand.jpg

Tillitskrise i skolen

(25.06.2014 12:20)

- Lærerne fortjener tillit og fleksibilitet i utøvelsen av yrket, ikke det motsatte. Streik blant lærerne er det siste norsk skole trenger, uttaler Anders Tyvand, utdanningspolitisk talsmann i KrF.

Hans Olav Syversen

Fortsatt kommunal skatteoppkreving

(24.06.2014 13:26)

- Den kommunale skatteoppkrevingen har vært meget effektiv og har fått inn det de skal. KrF mener at nærheten til skatteyter er en stor fordel. Å flytte skatteoppkrevingen til Skatteetaten vil kunne svekke lokaldemokratiet, sier Hans Olav Syversen, leder i Finanskomiteen (KrF).

Dagfinn Høybråten

Høybråten fortsetter som styreleder i GAVI

(23.06.2014 10:50)

Tidligere partileder i KrF, Dagfinn Høybråten, fortsetter som styreleder i den globale vaksinealliansen GAVI ut 2015. - Det er en ære å få lov til å lede GAVI ett år til, sier Høybråten.