KrF Kristelig Folkeparti

Tekststørrelse: a a a
Støtter du opp om KrFs verdipolitikk og ønsker at Norge og Buskerud skal utvikles i en retning som er i overensstemmelse med KrF, så meld deg inn i KrF. Send en e-post til fylkessekretæren: buskerud@krf.no eller ring 900 83 050.

Buskerud KrF

20.06.2014 09:04

Østlandskonferansen 2014

Vi vil være aktive, kreative, gode og kunnskapsrike politikere som vil være med og prege lokalsamfunnet vårt. Derfor inviterer vi nå til Østlandskonferansen i Asker 5. og 6.september.

Dette er en ny og viktig møteplass for politisk oppdatering og utvikling på Østlandet.

Se vedlagte program og meld deg på

31.03.2014 09:22

Politisk kurs

Hør Hjemdal og Syversen

Line_Henriette_Hjemdal2.JPG

Det blir kurs for de politiske aktive i østlandssamarbeidet. De to kjente politikere i KrF, Line Henriette Hjemdal fra Østfold og Hans Olav Syversen fra Oslo, underviser om aktuell politikk og svarer på spørsmål. Følgende tema tas opp: Arealplanlegging, landbruk og mat, Kommunestruktur og kommunale oppgaver, Asyl- og innvandringspolitikk og Revidert statsbudsjett. Kurset er onsdag 9. april k 17.30 på Stortinget. Meld deg på til jne@krf.no

06.01.2014 15:15

Ny fylkesleder

Hege Irene Fossum ny fylkesleder

Hege_Irene_Fossum

Hege Irene fossum ble på fylkesårsmøtet på Kongsberg 15.februar valgt som ny fylkesleder. Hun har fungert i denne funksjonen en tid etter at avtroppende fylkesleder Ludvig Munkejord ble ansatt som fylkessekretær. Vi gratulerer Hege Irene og ønsker henne lykke til i oppgaven.

30.12.2013 08:29

Mange har fått opphold i Norge

2013 ble rekordår for asyl-ja

Av de 11.570 asylsakene som er avgjort pr. 1. desember, har 5330 asylsøkere fått opphold i Norge, viser tall fra Utlendingsdirektoratet. 46 prosent av asylsøkerne som søkte asyl og fikk i et svar frem til desember 2013, fikk opphold. Av dem som faktisk fikk saken sin behandlet i Utlendingsdirektoratet, har 65 prosent fått opphold. Det er den høyeste innvilgelsesprosenten i løpet av de siste fire årene.

20.12.2013 08:51

Syversen sier det er fullt lovlig

Flertall vil ha skolegudstjenester

Hans_Olav_Syversen_2005_ansikt.jpg

Skolegudstjenesten er en tradisjon som står sterkt i det norske folk. 7 av 10 spurte sier ja til skolegudstjenester, viser en undersøkelse gjengitt i Vårt Land. Det er bred politisk enighet om at skolegudstjenester er greit. Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg har slått fast at skolegudstjenester er lov. Både Kunnskapsdepartementet og Utdanningsdirektoratet har sagt det samme, så lenge det er fritaksordninger og like gode alternativer. Julen er en av de viktigste kristne høytidene.

11-20 | Første
For flere nyheter - se Nyhetsarkiv