KrF Kristelig Folkeparti

20.08.2011 18:18
KrF Alnas program 2011-2015

Individet i fokus

Alna KrF vil arbeide for følgendep unkter i den kommende fireårsperioden: at Groruddalen skal være attraktiv også for småbarnsforeldre med etnisk norsk bakgrunn. at Groruddalen skal få et nytt varmtvannsbasseng på 34 grader for revmatikerne, om mulig som del av nytt badeanlegg på Økern. Les hele programmet - finnes også i menyen på venstre side.

02.01.2014 08:23

81 % av KrFs velgere

KrF støtter forbud mot sex-kjøp

KrF_logo_rod_tekst.jpg

Flest motstandere mot sexkjøp er det i regjeringens støtteparti Kristelig Folkeparti, der 81 prosent mener dagens forbud må opprettholdes. Arbeiderpartiet var i sin tid med på å innføre forbudet mot sexkjøp. Blant Aps velgere svarer 74 prosent at det fortsatt skal være forbudt å kjøpe sex. Blant Sosialistisk Venstrepartis velgere svarer 73 prosent det samme. Samtidig slår regjeringserklæringen og samarbeidserklæringen mellom de fire borgerlige partiene fast at sexkjøploven skal evalueres. Det er kjent at Høyre, Frp og Venstre vil gjøre det lovlig å kjøpe sex.

30.08.2012 10:21

Nominasjonsmøter

Lokallagene avgjør stortingslisten

Stortinget_11_lovebakken.jpg

Det er nominasjonsmøtet for Oslo KrF som endelig setter opp stortingslisten til valget neste år. Møtet er 6. november på Stortinget. Nominasjonskomiteen skal foreslå en liste, men komiteen bygger veldig mye på innspillene fra lokallagene. Frist for innsendelse av forslag er 24. september. Det er derfor viktig å delta på lokallagenes nominasjonsmøter.

15.05.2012 12:46

Revidert statsbudsjett

KrF-seier for livskvalitet

Dagfinn_Hoybraten.jpg

- Endelig følger regjeringen opp forslaget fra KrF om å legge inn indikatorer for livskvalitet i Nasjonalbudsjettet. Jeg ser frem til å få et konkret opplegg på bordet i 2013. Dette er en stor seier for KrF, uttaler Dagfinn Høybråten (KrF).

18.04.2012 15:19

Ideologikurs

Et parti bygget på kristne verdier

Ingrid_Eiane_Setvik.jpg

Hva vil det si at KrF bygger på kristne verdier? Og hva er en kristendemokratisk ideologi? Detet og flere andre spørsmål blir tatt opp på ideologikurset onsdag 9. mai kl 18.00. Det er Ingrid Eiane Setvik og Andreas Løland som underviser på dette kurset. Kurset er i lokalene til Akershus fylkeskommunes lokaler.

1-10 | Neste
For flere nyheter - se Nyhetsarkiv